& Partners
Zién met klantinzicht!
Marketingpsychologie
Marketingpsychologie onderzoekt waarom we doen wat we doen en hoe we reageren op marketingprikkels. Met inzicht in je behoeften, motivaties, drijfveren en voorkeuren, stemmen we jouw communicatiestrategie af op verwachtingen en spelen beter in op jouw wensen. Marketingpsycholoog en eigenaar Ronald Piters onderzocht de communicatie door boekomslagen en de rol in voorkeursvorming.
De eerste indruk
'Yes, you can judge a book by its cover!' - The Guardian
Het uiterlijk van een boek speelt inderdaad een grote rol in ons keuzegedrag, leert het onderzoek over boekcovers. Op basis van uiterlijk bepalen we of iets aanspreekt en wat het voorstelt. De bekende eerste indruk! Zo kijken we over het algemeen ook naar organisaties. We vormen ons oordeel op basis van het beeld dat we van een organisatie hebben. Ook hier is dat vaak op basis van een eerste indruk.
En jij? Hoe kijk jij naar jouw eigen organisatie? Hoe breng jij er kleur in? VIEW INSIGHT kijkt in elk geval vanuit verschillende brillen naar jouw organisatie! Zo kijken we samen naar (klant)gedrag en -beleving en naar de invloed die jouw communicatie-inspanningen daarop hebben. Wat is de impact bij de klant?, Wat wordt er gecommuniceerd?, Komt de boodschap over zoals bedoeld? en Wordt dat door de onderscheiden klantgroepen begrepen?
Een klantgerichte organisatie
Krijg met MyDrives inzicht in jouw drijfveren en die van jouw team. En bouw met gerichte communicatie aan een sterk merk en een klantgerichte organisatie, voor de toekomst, voor jezelf, het team en de praktijk.
‘Waar krijg ik energie van? Wat drijft mij? Hoe kan ik mijn team beter laten samenwerken?,
Hoe kan ik iemand van goede feedback voorzien?, Wat is de juiste communicatie en welke communicatiemiddelen kan ik het beste inzetten?’
Stel jij jezelf ook wel eens bovenstaande vragen? Om antwoord hierop te geven maken wij gebruik van de MyDrives-analyse. Deze totaalmethodiek geeft op een kleurrijke wijze jouw voorkeursrollen weer en geeft inzicht in waarom jij datgene communiceert op de voor jouw kenmerkende wijze.
Zo kun je jouw talenten optimaal gebruiken, zet jij jezelf en anderen in bloei en haal je het beste uit jezelf en jouw team. Zo investeer je in de toekomst van jezelf, die van jouw team en de praktijk en werk je toe naar een klantgerichte organisatie.
Individuele medewerkers en teams die hun drijfveren en talenten optimaal benutten zijn ook aantoonbaar succesvoller. De achterliggende wetenschappelijk gevalideerde kleurentheorie van MyDrives zorgt ervoor dat organisaties als geheel stappen maken en kunnen blijven maken.
Deze opdrachtgevers gingen je voor: