Sales

 

Sales

 

VIEWINSIGHT deed onderzoek naar het effect van boekomslagen op de verkoopkans van een boek. Een goede cover blijkt het halve werk, leert het onderzoek. Verkoopsucces staat of valt echter niet alleen met productuiterlijk. De vaardigheden van de verkoper spelen evenzeer een rol. VIEWINSIGHT ondervindt deze vaardigheden in de praktijk en werkt aan sales capability.

 

Sales Capability Audit

Met een Sales Capability Audit wordt het verkooppotentieel en de kwaliteit van uw organisatie gemeten. Wat zijn de kritisch bepalende succesfactoren die maken dat uw organisatie, afdeling of team optimaal functioneert. We onderscheiden daarbij de thema’s mensen, organisatie en markt(gerichtheid). De uitkomsten verschaffen ontwikkelpunten en praktische handreikingen voor een heldere salesvisie en concrete doelstellingen. Met als uiteindelijk resultaat een hulpzame tool voor Sales Capability Management: zorgen voor structurele rendementsgroei én medewerkers die weten wat sales is, aanvoelen wat de klant wil, grip hebben op hun werk en trots zijn op hun bijdrage aan het bedrijfsresultaat. Nieuwsgierig naar wat een Sales Capability Audit voor uw organisatie kan betekenen? Neem contact op!

 

Lead generatie

Wanneer zijn verkopers het effectiefst? Het antwoord is "Als ze met een prospect aan tafel zitten". In de praktijk blijken verkopers te kostbaar om zelf leads te genereren. Daarnaast kijken ze er vaak tegenop, of vinden koude acquisitie toch best wel moeilijk.

 

VIEWINSIGHT kan helpen dat 'lastige' klusje van u overnemen en zorgen voor goed gevulde agenda's van de buitendienstmedewerker(s). VIEWINSIGHT treedt op als 'matchmaker' en brengt bedrijven bij elkaar door gekwalificeerde bezoekafspraken te maken. 'Agendaplanning' in vakjargon. Als verlengstuk van het verkoopapparaat wordt daarbij niet alleen gezocht naar mogelijkheden om een goede (bezoek)afspraak te maken, maar wordt tevens andere commerciële informatie achterhaalt en klantgroepgericht te werk gegaan. Hierdoor wordt een hoge conversiegraad bereikt en kunnen buitendienstmedewerkers zich bezighouden met datgene waar ze het beste in zijn, het werkelijk binnenhalen van klanten, in plaats van tijd te verdoen aan de telefoon.

 

De voordelen:

• Goed gevulde agenda's

• Meer rendement uit uw buitendienst

• Efficiëntie in gemaakte afspraken

• 'Outbound' ervaring