klantonderzoek

'KLANTGERICHTHEID IS MEEREIZEN MET DE KLANT'

KLANTGERICHTHEID IN DE OVERDRIVE

Ga mee met de reis die de klant maakt om jouw product of dienst te verkrijgen. Verplaats je in de klant en je weet op welke vlakken de klant tevreden of ontevreden is en hoe je jouw klant tevreden kunt houden en engageren. Wil klantengagement optimaal zijn dan is het noodzakelijk dat alle contacten die de klant ervaart in zijn reis van oriëntatie naar aankoop (keuzegedrag) een consistent positief beeld en beleving geven (klantbeleving). Vanaf het eerste contact (website, telefoniste, entree, verkoper), de offerte (voorziet de oplossing wel in de behoefte?), het contract (juiste inhoud?) en de levering (volgens afspraak?) tot en met service achteraf.


VIEW INSIGHT helpt bij het in kaart brengen van de contactpunten en geeft je inzicht in de klantrelevantie en klantwaarde per klantcontact voor een betere communicatie. Daarvoor beginnen we weer bij het begin: jouw eigen klantgerichtheidsprofiel en dat van de medewerkers. Hoe is het met het engagement van jouw medewerkers en zijn ambities van teams en mensen wel ‘levend’? Het gaat allang niet meer alleen om de harde knikkers, het is het gedrag dat de kern is van marketing. Gedrag van klanten, uw medewerkers, gedrag dat van moment tot moment anders is.

VIEW INSIGHT helpt bij het waarmaken van ambities en begeleidt je in de klantreis door de cruciale gedragsmomenten te monitoren. VIEW INSIGHT hanteert daarbij de MyDrives-analyse en brengt daarmee klantgerichtheid in de 'overdrive'.

De beginvraag is steeds: 'Wat wil je nou eigenlijk weten van jouw klanten?'

Samen doorlopen we daarbij de volgende stappen:


1. In kaart brengen van uw klantgerichtheidsprofiel;

2. Invullen en afstemmen van de klantreis;

3. Het analyseren van klantoordelen en tips ter verbetering;

4. Klanttevredenheid op contactmomenten continu in beeld.

5. Matching met jouw klantvoorkeursrollen.


VIEW INSIGHT neemt je mee op de klantreis, de customer én de team journey, en biedt helder klantinzicht. Waarom kopen mensen wat ze kopen en doen medewerkers wat ze doen? Wat zijn de drijfveren, motivaties en behoeftes? Waar liggen kansen en wat zijn valkuilen?

Liever een volledige analyse van je drijfveren?

Dat kan natuurlijk.


Kies dan voor

MyDrives Professional 

€ 295,-


Hiervoor krijg je:


  • Een uitvoerige analyse
  • Een uitgebreid en persoonlijk rapport
  • Inzicht in wat jou drijft
  • Meer begrip voor eigen en andermans (klant)gedrag
  • Bewust kunnen omgaan met energiegevers en energienemers

Liever een volledige analyse van je drijfveren met praktijkbegeleiding?

Ook dat kan natuurlijk.


Kies dan voor

MyDrives Premium

€ 450,-


Hiervoor krijg je:


  • Een uitvoerige analyse
  • Een uitgebreid en persoonlijk rapport 
  • Inzicht in wat jou drijft
  • Meer begrip voor eigen en andermans (klant)gedrag
  • Bewust kunnen omgaan met energiegevers en energienemers
  • Een persoonlijk actieplan
  • Inzichten hoe je marketinginspanningen kunt afstemmen op jouw doelgroep